
Over mij
Ik ben Saskia Kunstman. Ik ben 50 jaar oud en ik ben meer dan20 jaar werkzaam als leerkracht in het basisonderwijs. Ook nu sta ik nog met veel plezier als leerkracht voor de groep. Vier jaar geleden heb ik mijn masteropleiding afgerond (Master SEN: special educational needs) waarbij ik mij gespecialiseerd heb in leerproblematiek. Sinds drie jaar heb ik een eigen remedial teaching praktijk waarin ik kinderen begeleid met problemen op het gebied van leren. Sinds de start van mijn praktijk begeleid ik ook leerlingen vanuit passend onderwijs. Hierbij gaat het vaak om een bredere problematiek. Naast ondersteuning op het gebied van het leren gaat het dan ook om begeleiding bij werkhouding en gedrag. Hierbij is de samenwerking met de leerkracht en IB'er van de school van groot belang.
Ook begeleid ik op scholen groepjes leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op leergebied,; dit kan lezen, spelling of rekenen zijn.
Op mijn huidige school ben ik reken-coördinator.
Aandacht en kennis
Aandacht: ik geef elk kind de persoonlijke aandacht die hij nodig heeft. Mijn aanpak stem ik af op elk kind individueel, rekening houdend met zijn leerstijl, motivatie, leerbehoefte, sterke en minder sterke kanten.
Kennis: ik ben zeer gedreven om voor elk kind de beste aanpak te zoeken. Hiervoor maak ik gebruik van mijn jarenlange ervaring in het onderwijs, maar ook van de opgedane kennis tijdens mijn studie. Door veel te lezen en nascholing te volgen, verdiep ik mij telkens in de nieuwste inzichten op het gebied van leren en leerproblemen.
Ik ben Saskia Kunstman. Ik ben 50 jaar oud en ik ben meer dan20 jaar werkzaam als leerkracht in het basisonderwijs. Ook nu sta ik nog met veel plezier als leerkracht voor de groep. Vier jaar geleden heb ik mijn masteropleiding afgerond (Master SEN: special educational needs) waarbij ik mij gespecialiseerd heb in leerproblematiek. Sinds drie jaar heb ik een eigen remedial teaching praktijk waarin ik kinderen begeleid met problemen op het gebied van leren. Sinds de start van mijn praktijk begeleid ik ook leerlingen vanuit passend onderwijs. Hierbij gaat het vaak om een bredere problematiek. Naast ondersteuning op het gebied van het leren gaat het dan ook om begeleiding bij werkhouding en gedrag. Hierbij is de samenwerking met de leerkracht en IB'er van de school van groot belang.
Ook begeleid ik op scholen groepjes leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op leergebied,; dit kan lezen, spelling of rekenen zijn.
Op mijn huidige school ben ik reken-coördinator.
Aandacht en kennis
Aandacht: ik geef elk kind de persoonlijke aandacht die hij nodig heeft. Mijn aanpak stem ik af op elk kind individueel, rekening houdend met zijn leerstijl, motivatie, leerbehoefte, sterke en minder sterke kanten.
Kennis: ik ben zeer gedreven om voor elk kind de beste aanpak te zoeken. Hiervoor maak ik gebruik van mijn jarenlange ervaring in het onderwijs, maar ook van de opgedane kennis tijdens mijn studie. Door veel te lezen en nascholing te volgen, verdiep ik mij telkens in de nieuwste inzichten op het gebied van leren en leerproblemen.